88ZOBRAZENÍ

Proč běhat v létě a za pěkného počasí v plenéru – tedy v přírodě potažmo v lese? Protože pohyb tam je nejen zdravější, ale i mnohem větším potěšením pro vaše tělo, ale je i balzámem na duši!

Už máte dost cvičení v posilovně a sprintu na běžeckém pásu, když za okny tak úžasně svítí slunce, je krásně a příroda se zelená? Tak si vyrazte zaběhat ven. A namísto sprintu u silnice to vezměte po lesních stezkách a loukách – prostě běhejte v přírodě.

Je k tomu hned pětka dobrých důvodů, protože:

  • běh v přírodě je vzduchovou terapií
  • má k dobru chladnější vzduch než u silnice
  • běh na přírodním povrchu nabízí úlevu pro klouby
  • pomáhá k silnějším svalům
  • při běhu zelení nuda nemá šanci

A ještě něco navíc – zelená ( příroda) je IN!

První z pětky – Air therapy

Ano, pohyb v přírodě je doslova vzduchovou terapií. Oproti sprintu u silnice dostanete k běhu v přírodě obrovský bonus – mnoho, opravdu mnoho čerstvého vzduchu. Přestaňte „inhalovat“ výpary z automobilů a při svém pohybu venku zhluboka dýchejte čerstvý vzduch mezi zelení v přírodě. K mání je tu všude – v lese i na louce, a k němu navíc úžasný klid a ticho (bez stresu z toho, že na vás odněkud vyrazí auto).

Druhý z pětky – chladněji než jinde

„Uf to je vedro“ – to si mnozí z nás často povzdechnou při běhu po městě. Není tedy lépe se horka vyvarovat a běhat v přírodě? Blahodárný stín stromů a keřů, spolu s přírodou provoněným vzduchem totiž může být i o deset stupňů chladnější než je parno u silnice. Díky tomu v lese zvládnete delší trasu i intenzívnější běh.

Třetí z pětky – úleva pro klouby

Tou je skutečně běh v přírodě po lesních stezkách. Není zde sice rovný povrch jako na páse, ale ani tvrdý jako u chodníku a silnice. Je mnohem měkčí, tlumí nárazy každého jednotlivého kroku, a tím je šetrnější pro vaše klouby. Protože běh po příliš tvrdém povrchu může mít za následek bolest kloubů a mnohdy i neschopnost pokračovat ve sprintu. Běh v přírodě nikoli.

Čtvrtý z pětky – silnější svaly

Cestičky na loukách a stezky v lese se vyznačují kopcovitým terénemStoupání a klesání je samo o sobě zpočátku nepříjemné, ovšem má jednu velikou výhodu – posílí vaše svaly a zpevní nohy, i páteř a ruce. Díky tomu budou vaše výsledky lepší, trasy delší a vy vytrvalejší. A navíc – pro blížící se léto je toto „tvarování postavy“ během v přírodě jako „na zavolanou“, nemyslíte?

Pátý z pětky  - žádná nuda

Při běhání po silnici a chodníku ve městě je to občas velmi jednotvárné a monotónní. To se vám při běhu v přírodě stát nemůže. Musíte být bdělí a pozorní, abyste neupadli, a stále sledovat po čem šlapete. Nuda při běhu v přírodě nemá místo.

A zelená je IN

„Mocná“ pětka důvodů proč běhat v přírodě je jasná, navíc zelená je barvou uklidňující a harmonizující, také má pozitivní vliv na zrak. Takže je užitečná a IN. A čerň asfaltu proti ní nemá šanci!