27ZOBRAZENÍ

Nevím jak vy, ale já si vypěstovala nový „zlo“zvyk. A to pojídat nejrůznější oříšky při sledování mých oblíbených seriálů, u filmů a u večerních zpráv. Mám je přichystané v malé mističce hned u televize. Původně jsem si myslela, že se jedná o zlozvyk (což v případě, že se oříšky konzumují po kilogramech samozřejmě je), který bych měla omezit, jelikož spotřeba oříšků rostla a zásoby docházely. Nicméně se mi dostal do rukou zajímavý článek o tom, jak jsou právě oříšky zdraví prospěné. No a mně to nedá, nešířit toto poselství dál do světa.

PROSPĚŠNÝ TUK

I když oříšky obsahují celkem vysoký podíl tuků, ve velké většině jsou složeny z mono a poly nenasycených kyselin, tedy tuků, které jsou pro naše zdraví prospěšné, neboli snižují cholesterol. A jen v malé míře obsahují škodlivé tuky, neboli ty, které právě zvyšují náš cholesterol. Pokud tedy bojujete s vysokým cholesterolem, měli byste svou stravu obohatit o vlašské ořechy, kterých podle nejnovějších studií stačí denně 30g, aby se výsledky dostavily už do jednoho měsíce.

PŘES MANDLE AŽ K PISTÁCIÍM

Každý druh ořechu je složen z něčeho jiného, tudíž se jeho léčivé a zdraví prospěšné účinky projeví někde jinde. V případě, že neustále bojujete se svou váhou, měli byste určitě zvýšit spotřebu arašídů, které obsahují vysoký podíl tuků, bílkovin a sacharidů, jež vám dodají pocit sytosti, a vy nebudete mít chuť si po obědě dát ještě něco dobrého. To samé platí i v případě arašídového másla, samozřejmě kvalitního, bez jakýchkoliv náhrad. Pistácie například výrazně pomáhají při snižování krevního tlaku, díky draslíku, který je v pistácii větší množství než v jednom banánu. Kešu oříšky jsou osvědčeným pomocníkem při boji s únavou, pekanové oříšky výborné při léčbě chřipky a nachlazení a mandle zase napomáhají se vyrovnávat s diabetem.